رینگ سه تیکه 24

رینگ سه تیکه 24 مدل تریلکس

OEM NO : 650410357
L.R   CODE: 300101

 ارتباط مستقیمی بین قیمت، قدرت، وزن و عملکرد کلی رینگ های سه تیکه و رینگ های سه تیکه 24  با تکنیک های بکار گرفته شده برای ساختشان وجود دارد.رایج ترین و کم هزینه ترین روش تولید رینگ های سه تیکه ، ریخته گری گرانشی است. در این روش فلز مذاب در یک قالب ریخته می شود و زمان لازم برای خشک و سفت شدن به آن داده می شود. این روش به خوبی کارمی دهد، اما چرخ سنگین تر و ضخیم تر می شود تا بتواند تخلخل موجود در فلز را جبران کند. روش های ریخته گری تحت فشار نیز وجود دارند، که در آن ها فلز مذاب را تحت فشار یا خلا قرار می دهند تا فلز فشرده شود. در این روش، تخلخل موجود در فلز کاهش پیدا کرده و استحکام فلز نیز بیشتر می شود. بدیهی است که این روش از روش ریخته گری گرانشی گرانتر است، اما در عوض خروجی آن رینگ های سه تیکه ی سبک تر و محکم تر است.

Orging  گرانترین و با کیفیت ترین روش در ساخت چرخ است. در این روش، قطعه ای جامد از فلز، گرما داده شده و شکل داده می شود و یا کاسه چرخ ها تحت فشار بسیار زیادی قرار می گیرند. این متد چرخ هایی بسیار قوی و متراکم را تولید می کند که سبک تر نیز هستند، چرا که در این روش مواد کمتری برای ایجاد استحکام مورد نیاز استفاده می شود.

 

 

اندازه رینگ سه تیکه، میزان فاصله بین رینگ ها و روتور ترمز را تعیین می کند. با حرکت به سمت چرخی با قطر بزرگتر، فضای بیشتری برای جریان هوا در اطراف ترمزها بوجود می آید که نتیجه اش خنکی بیشتر است. اهمیت وزن چرخ موضوع واضحی است.

هرچه رینگ سه تیکه تولید شده در ایران سنگین تر باشد، ترمزها جرم بیشتری دارند و سرعت کاهش پیدا کرده و در نتیجه گرمای بیشتری تولید خواهد شد. این جرم نه تنها در وزن کلی خودرو مؤثر است، بلکه باعث می شود اینرسی چرخشی کاسه چرخ ها بالاتر رفته و در نتیجه فشار بیشتری به ترمزهای 4e وارد شود.

طراحی چرخ نقش بسیار مهمی در جریان هوای اطراف ترمزها دارد. طراحی بسته چرخ، از گردش هوا در اطراف ترمزها جلوگیری می کند و در نتیجه خنک سازی ترمزها کاهش پیدا می کند. طراحی های باز اجازه می دهند جریان هوای بیشتری در گردش باشد. با این حال هنگامی که چرخ در حال گردش است، همه ی این طراحی های باز تاثیر یکسانی بر گردش هوای موجود ندارند. تقریبا غیرممکن است که فقط با نگاه کردن متوجه شویم که کدامیک بهترند. موادی مانند آلومینیوم که گرما را سریع تر از فولاد انتقال می دهند، در گردش هوا و خنک سازی اطراف ترمزها بیشتر موثرند. این بخش نسبتا کوچکی از معادله است، اما خود یک عامل به حساب می آید.

 

 


Print