واسط رینگ 24

واسط رینگ 24

OEM NO : 3874021507
L.R   CODE: 300103

رینگ های سه تیکه سفارشی در بین مصرف کنندگانی که مایلند وسیله ی نقلیه شان را به صورتی خاص شخصی سازی کنند، بسیار محبوبند.این رینگ های سه تیکه در ابعاد و طرح های بسیار متنوعی تولید می شوند و استفاده از آن ها در کامیون ها و وسایل نقلیه مسافربری نیز به کرات دیده می شود.رینگ های سه تیکه سفارشی علاوه بر این که ظاهر بسیار زیبایی به وسیله نقلیه می دهند، اگر همراه با تایرهای کیفیت بالا استفاده شوند، در عملکرد رانندگی و بطور کلی کارآیی وسیله نقلیه نقش مثبت و چشم گیری خواهند داشت.

همه ی چرخ ها کار اصلی و یکسانی دارند و آن پشتیبانی تایر و اتصال آن به سیستم تعلیق است. علاوه بر این تقریبا تمامی رینگ های سه تیکه در ایران از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شوند.اما تفاوت های عمده ای بین نوع و تکنیک های تولید این چرخ ها وجود دارد و این تفاوت ها عملکرد را تحت الشعاع قرار می دهند.

چرخ های آلومینیومی در طرح های تک قطعه ای، دو قطعه ای و یا سه قطعه ای ساخته می شوند. تا به امروز پرکاربردترین آن ها رینگ های سه تیکه با طرح های تک قطعه ای می باشند.این رینگ های سه تیکه به صورت تک واحدی ساخته یا ریخته گری می شوند. چرخ های ریخته شده به صورت تک قطعه در برنامه OE بسیار محبوب و مقرون به صرفه هستند.

هر چرخی می بایست بنا بر کاربرد مورد نظرش ساخته شود. چرخ های دو قطعه ای یا همان اسپیسرریم در کاسه چرخ ها، همانطور که از اسمشان پیداست، متشکل از دو بخش داخلی و بیرونی هستند، که یا به هم جوش خورده اند یا پیچ شده اند.با ترکیب قطعه های مختلف افست و عرض چرخ را می توان تغییر داد.

بطور کلی چرخ هایی که به یکدیگر پیچ می شوند، کیفیت و دقت بالاتری دارند. همچنین این چرخ ها در مقایسه با چرخ های تک قطعه ای، سبک تر هستند.

 رینگ های ایرانی سه قطعه از یک بخش مرکزی تشکیل شده اند که الگوی پیچ را مشخص می کند، و همچنین از دو بخش رینگ فلنج که قطر، عرض و افست کاسه را مشخص می کند. این سه قسمت توسط پیچ و مهره هایی با استحکام بالا و مهر و موم حلقه O به یکدیگر متصل شده اند.

با استفاده از ترکیبات مختلف این سه قطعه تولید کننده می تواند این چرخ ها را در سایزهای مختلفی ارائه دهد، بدون این که نیاز باشد که برای هر کاربردی چرخی منحصر به فرد داشته باشد. سازه های قطعه ای را می توان در بالاترین قسمت خط چرخ ها قرار داد، جایی که وزن سبک و استحکام از ضروریات به حساب می آید. مزیت دیگری که برای رینگ های سه قطعه ای می توان در نظر گرفت این است که در این رینگ ها می توان قسمت آسیب دیده، بطور مثال وجود یک خمیدگی در فلنج رینگ، را به صورت جداگانه تعویض کرد.از معایب این رینگ ها می توان به هزینه های نسبتا بالا، بررسی دوره ای گشتاور پیچ و احتمال نشتی مهر و موم اشاره کرد.

 

 

 


Print